Wednesday 20 November 2019

TEKNOLOGI REALITI MAYA 3SIXTY VR CARDBOARD DARI URBAN NOMADS.Rasailah Kehebatannya!!!



Assalamualaikum korang,hari ini cikpetit bersama Mr.Juan salah seorang pengasas Urban Nomad   yang mereka sesuatu produk bagi tujuan membantu memperbaiki dan menggerakkan dunia dengan alat-alat kecil yang direka dengan harga yang sangat murah.Dan 3Sixty VR Cardboard adalah salah satu daripada perkara itu.

Teknologi Realiti Maya.

Bila kita nak bercakap tentang perkara yang membawa ke teknologi dalam masa yang akan datang ada beberapa perkara yang perlu ada iaitu Teknologi VR ,Kecerdasan Buatan,Internet Perkara,Internet 5G,Blockchain dan sudah tentu Teknologi Realiti Maya yang sudah tentu merupakan teknologi yang memungkinkan sesiapa saja menjadi apa yang mereka mahu,tidak kira masa dan dimana sahaja.Menarik bukan..




Sebenarnya apabila VR mula diperkenalkan, banyak syarikat cuba mengkomersilkan projek ini.Mereka menghasilkan 360 kandungan,meletakkan mereka dalam talian dan berharap pengguna akan menggunakan kandungan tersebut dan benar-benar seperti berada didalam kandungan tersebut.

Tetapi ada beberapa masalah iaitu:


  • Kandungan VR hanya boleh dilihat menggunakan peranti VR - dan peranti VR yang betul mahal


  • Secara purata, kit VR berharga sekitar RM 2000. Itu hanya satu peranti.


  • Dan untuk menggalakkan pengguna mereka menggunakan kandungan VR mereka, syarikat dan jenama memerlukan peranti VR - banyak daripada mereka!


Tetapi sekarang korang dah tak perlu risau lagi,pengasas Urban Nomads Mr.Juan telah memnyelesaikan masalah ini dengan :

Google Cardboard.

Google Cardboard adalah kit VR diy percuma yang disediakan dan direka bentuk oleh Google pada tahun 2014.Berbanding dengan kit VR yang betul, kadbod VR adat adalah:

  1.  Lebih mudah, lebih murah dan cepat untuk menghasilkan massa
  2.  Mudah untuk menyesuaikan sebagai bahan mentah hanya kepingan       kadbod
  3.  Lebih ringan, dan kurang besar


Setiap tahun Mr.Juan telah membantu banyak syarikat besar untuk membentuk kadbod VR jenama sendiri.jadi korang boleh meletakkan jenama korang sendiri untuk tujuan pemasaran.Dengan teknologi VR korang dapat menjelajah ke seluruh negara atau menaiki rollercoster,masuki rumah hantu ,bermain games ataupun menonton movie menggunakan telefon pintar 360 video dan merasai seperti berada di tempat tersebut seperti.

Selain dari itu Teknologi VR ini juga mampu membuat:

 1. Wedding - ini dilakukan untuk pasangan yang di Malaysia. Mereka mahu mendokumentasikan perkahwinan mereka secara keseluruhan dalam 360 format video, supaya mereka boleh menghidupkan kembali masa itu pada masa akan datang.Mereka dapat membantu para pelanggan merancang kad VR adat untuk diberikan sebagai hadiah pintu pada majlis makan malam perkahwinan mereka.

 2. Lembaga Pelancongan Singapura - Apa cara yang lebih baik untuk menggalakkan orang ramai melawat Singapura daripada pengalaman VR yang mendalam? Dalam projek ini,syarikat mereka membantu Lembaga Pelancongan Singapura mengembangkan kadbod VR berjenama mereka sendiri sebagai hadiah untuk penonton bertuah di acara tersebut.



Bagi cikpetit VR ini sangatlah berbaloi untuk dimiliki kerana ini adalah sesuatu yang betul-betul wow!!Korang dapat merasai seperti berada didalam dunia yang korang sendiri pilih.Satu lagi yang cikpetit nak kongsi ialah untuk pengetahuan korang Urban Nomads ni adalah satu-satunya syarikat di Malaysia yang menyediakan 3Sixty Vr Cardboard yang boleh menggunakan jenama sendiri untuk pemasaran.Memang menarik dan teruja sangat bila syarikat Urban Nomads ni sebenarnya dapat membantu golongan sederhana yang ingin  sekali memiliki VR dirumah tanpa memikirkan harga.Cikpetit dah merasai sendiri Teknologi Vr ini dan cikpetit benar-benar ingin memiliki VR sebab cikpetit seorang yang suka tengok movie seram dan drama korea.Mesti lagi best kalau hero yang kita minat tu betul-betul ada kat depan mata kan,hahahaha...syoknya!!!!


Inilah Mr.Juan Pengasas Urban Nomads

Untuk sebarang keterangan yang lebih,korang boleh layari web rasmi  ini www.360VRcardboard.com

No comments:

Post a Comment

M3 Future Healthy Body Care's Adalah Produk Penjagaan Badan yang Selamat Dan Diperbuat Dari 100% Bahan Organik

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca yang sudi membaca blog cikpetit.Korang pernah dengar produk M3??Kalau korang nak ta...