Sunday 6 October 2019

CUCUR SAYUR BANGTAI BY CIKPETITE

Assalamualaikum korang..hari minggu ni korang kemana??Aku kat umah je kot blum ada planning.Biasa hari ahad ni aku akan keluar tengok wayang tapi cam xbest je semua cite yang keluar tu,uhuhuhu..spoil!!Bangun2 je perut rasa lapar plak,terpikir nak buat mee goreng tapi malas ler hihihih..tut2 aku buatlah CUCUR SAYUR BANGTAI.Bangtai punya bangtai ehhh sedap plak..so aku nak share la dengan korang mna tau korang nak try kan,yang sedap tu kita kongsi right??Lembut tapi crispy,itu yang aku buat..





Bahan-bahan :

Tepung Gandum 4sudu makan
Tepung Jagung 1sudu makan
Serbuk Penaik (sikit je)
Telur Gred B 1biji
Carrot 2 inc (potong stick halus)
Daun Bawang 1helai
Daun Sup 1batang
Bawang Holand 1/4(cincang halus)
Udang Kering 1sudu makan (cuci dulu)

Cara-caranya:

Campur semua bahan2 diatas gaul bersama air suam tau jangan pakai air sejuk plak.Biarkan dalam 10minit baru boleh goreng.Jangan korang lupe letak perasa tau..Aku ketak gula sikit,almaklum ler orang kelantan dengan gula xdapat dipisahkan.kikiki...


Dah siap dihidang,petang2 gini syok duduk depan tv sambil minum teh o panas bersama family tercinta.Senang je nak buat,xsampai 30minit dah makan pun.Sampai sini je aku nak share pasal cucur sayur bangtai aku ni hihihi..Selamat mencuba!!











No comments:

Post a Comment

M3 Future Healthy Body Care's Adalah Produk Penjagaan Badan yang Selamat Dan Diperbuat Dari 100% Bahan Organik

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca yang sudi membaca blog cikpetit.Korang pernah dengar produk M3??Kalau korang nak ta...