Monday 14 October 2019

BLEND LIKE BUTTER FOUNDATION BY PRETTYCAKED

                                           APA ITU PRETTYCAKED FOUNDATION



Assalamualaikum gais..harini aku nak terangkan tentang kelebihan PRETTYCAKED FOUNDATION berbanding foundation yang ada diluar sana..PRETTYCAKED ini adalah produk dari Malaysia yang telah mendapat pengesahan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia.Kelebihan PRETTYCAKED FOUNDATION adalah ia dapat menutup cela diwajah serta memberikan kesan velvet matte yang tahan lama.Korang nak tahu,foundation ini diformulasikan khas dengan SPF50 untuk memberikan perlindungan penuh daripada kulit.Foundation ini juga mengandungi citrus stem cells yang mempunyai kebaikan sama dengan kebaikan vitamin C.Patutlah bila dipakai foundation ini tidak breakoutkn kulit korang then yang ada jerawat tu pula dapat membantu mengecutkan jerawat yang sedia ada.Rupa-rupanya dalam foundation ini mengandungi PROPOLIS EXTRACT!!!


APA TU PROPOLIS EXTRACT YE??

Propolis itu merupakan sejenis madu alami yang dihasilkan oleh lebah yang diambil dari pucuk-pucuk bunga yang segar dan sedang bermekaran.Propolis memiliki banyak fungsi untuk kesihatan terutama kesihatan kulit iaitu mengatasi jerawat .Jerawat merupakan salah satu masalah kesihatan kulit yang umumnya terjadi diusia remaja,kita yang dah berusia pun terkadang tumbuh jerawat so foundation bukan hanya mencantikkan kulit dari luar malah dapat membaiki kulit kita dari dalam.Even aku sendiri pun menggunakan foundation ini.

Foundation ini juga sebanding Estee Lauder tapi more kepada lightweight and natural gais.Serius kualiti foundatin ini setanding foundation-foundation yang terkenal.Tapi harga foundation ini tidak setanding sebab harga lebih murah dan berpatutan.Siapa yang tak nak kualiti gempak dengan harga yang jauh lebih murah kan?Kulit korang akan kelihatan flawless tanpa perlu membazir beli foundation yang mahal.Foundation ini dikeluarkan dengan 2 tone iaitu Castard and Caramel.Bagi korang yang kulit cerah boleh pakai yang castard dan bagi yang kulit agak gelap korang boleh pakai caramel.Tapi bagi korang yang kulit sawo matang ,korang blh mixkan je antara 2 tone foundation ni..

Aku dah pakai foundation ni,so bagi aku foundation ni memang best,hanya 1pam aku dah boleh sapu untuk keseluruhan wajah plus sekali sapu kat leher.Tekstur die pekat tapi ringan serta mudah blend.Aku pakai dari pukul 7pagi hingga 2petang,wajah aku still maintain and more to flawless..wowwww!!!i like it.So,bagi aku foundation ini salah satu foundation yang aku selalu pakai sehingga kini.

No comments:

Post a Comment

M3 Future Healthy Body Care's Adalah Produk Penjagaan Badan yang Selamat Dan Diperbuat Dari 100% Bahan Organik

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca yang sudi membaca blog cikpetit.Korang pernah dengar produk M3??Kalau korang nak ta...